Monday, December 28, 2009

andai kate aku ader byk duit...

salam/hello...
topik aku ari ni adalah 'andaikata aku ader byk duit...'....  pd stgh2 org, berfikiran sebegini mugkin skdr buang mase... ade jgk yg anggap cam angan2 mat jenin... tp pd aku, berfikiran sebegini adalah seperti berfikir selangkah kehadapan... ia merangsang otak kte utk merancang ms depan, dan skaligus dapat menentukan target kte d mse hadapan (cies, pandai2 lak aku ni kn..haha)... target stiap insan berbeza mengikut ape kehendak seseorang dan aper yg ingin dicapai dalam tempoh tertentu... pd aku, jikalau aku ni byk duit, ini la yg terlintas d fikiran aku.. hehe

  • aku nk bukak bisnes kot, wt la pape yg ptot smoge duit aku x abes gitu jer..hehe.. duit ni klw da x der, sringgit pon org x bg tw...
  • lakukan simpanan demi mse depan... ala, bukan menyimpan utk org laen, utk dri sndri jgk kn..
  • ble da bekerje, amalkn amalan berjimat cermat .. menabung demi kehidupan yg selesa... (kpd umat islam, jgn luper mnabung utk pergi haji . x gne klw duit berbukit tp x g haji..hehe)..
  • membeli sesuatu yg berharge.. cntohnyer tanah kew... rumah kew...

pd stgh org duit ni sglnyer.. tp pd aku x.. dlm hidup aku, yg paling penting skali adalah keredhaan Allah... tp kite kne igt, kte perlukn duit utk hidup selese... so, carilah duit dgn care yg halal smoge dlm mse yg sme kte diredhai oleh-Nya.... hehe..~~
 

4 comments:

kuyam said...

hoho..money matters :)

hasifi b hasnan said...

haha.. no money no talk... hehe... grw jek..

anlonso said...

no pitih,no ghoyak..

hasifi b hasnan said...

ehem.. btol2.. haha