Thursday, April 8, 2010

sy sygkn die.. tp betul ke die syg kan saye.? huhuk

salam/hello...

stiap insan d dunie ni, mostly la, pasti akan berpasangn..tuhan mmg dah ciptakan kite utk hidup berpasangn.. kenape agaknye? pd aku la. maybe sbb kite ni x sempurna.. dan kite memerlukan someone yg melengkapi hidup kite.. tp x pula bermaksud kite perlu bergantung pd psgn kite tu utk hidup.. kirenye, dlm berpsgn ni, masing2 saling memerlukan antara satu same laen demi sebuah kehidupan yg lebih bahagie dan harmoni. ehem.. memandai je kan aku ulas2 bnde cmni.. pdhl umur br stahun jagung.. hehe

bile kite mengasihi, kiter juge berharap utk dikasihi.. betol x? dan bile saling mengasihi, akan terselit di situ, harapan, cita2, kesetiaan, sayang dan mcm2 lagi la.. bile da sampai tahap bercinta, sememgnye kite da x terime lg da org laen dlm idup ni.  tp cmne klw sbaliknye yg berlaku.. cmne klw tetibe psgn anda ni curang.. wOw, ni mmg maslh..  sbb tu la, anda sume perlu tahu cmne nk detect psgn anda ni curg atau x.. huhu

Tanda kekasih curang..
  • Asyik resah melihat jam tangan apabila bersama anda.
  • Kerap menolak pelawaan anda untuk keluar bersama.
  • Menjadi panas baran dan sering mencari kesilapan anda
  • Sudah tabiat pasangan bercinta, suka membelek-belek telefon bimbit pasangannya tetapi si dia tidak membenarkan anda memegang apatah lagi membelek telefonnya.
  • Tidak lagi rajin menelefon anda

huhu, harap2 sgt mende2 cmni x kene kat aku.. so, utk elakkn mende2 cmni kne pd anda, ade beberape perkare yg kite mmg kne amik berat.. demi eratkan hubungn anda dan si die.. =)

eratkan hubungn anda...
  • Persefahaman dan saling bertolak ansur
  • Berterus terang dan bersikap terbuka
  • Hargai pasangan anda
  • Perhatian yang adil kepada pasangan anda
  • Menghormati antara satu sama lain
  • Menyesuaikan diri dengan rakan pasangan anda
  • Saling mempercayai antara satu sama lain
 

hmm, ni je kot update dr aku utk ari ni.. aku ni x ley menaep panjang2.. nnt ngarut2 je bende yg aku taep.. ehee.. daaa~~

~  love is sharing... =)    ~

10 comments:

kuyam said...

hahaha sipi2
sokmo entry sal cinta
nk wt gne mugo demo ade gewe key
isk~
haha

NeenaAnuar said...

betoi tu...

bertolak ansur.. tidak terlalu ego... jujur.. ikhlas & faham memahami adelah aset yg paling penting sekali dlm sesebuah hubungan! ;)

hasifi b hasnan said...

~kuyam~ : x dop topik sbnrnye ni.. hehe

NeenaAnuar : hehe, btol tu kak.. =)

cik anis said...

sharing is loving..hihi...
xtau nk komen ape lar bro..
=)

hasifi b hasnan said...

cik anis : hehe, xpe2.. sudi komen pon da wt ku terharu.. ahakzz.! aku menggedix d situ. hehe

limauais said...

sipi,tips tuk org yg xde pasangan ni ade dop?huuu

hasifi b hasnan said...

limauais : nnt aku carikan tw.. klw ade, aku postkn kat sni... =)

anlonso said...

aku ..ntah..nak taknak je...
try2 ngorat,takdapat2 pun... aku rembat lecturer trus kang..puas ati akuh...

OnE HeArT..OnE LoVE.. said...

hehe.nice tips.=)

hasifi b hasnan said...

OnE HeArT..OnE LoVE.. : thanks.. hehe..