Friday, January 29, 2010

kenapa mesti hidup dalam penipuan....

salam/hello...

ari ni aku nk sentuh tentang perkare yg sgt2 penting... iaitu, berlakulah JUJUR ngn dri sndri..(ringkas dan padat)..kenape ari ni aku nk ckp psl mende2 gini? meh sni aku nk criter....
beberape bulan yg lalu, sehari sbelum exam thermo... aku bgn lmbt... biase la, nk exam, stay up la kan..dgn subuh lmbat (trok tol aku ni..),ngn kpale pning sbb x ckup tido...  aku terdengar la dak2 umah aku dok borak2.. ader sorg mamat ni dah kne buang u.. tp still kat utp lg...bukan br tw, tp da lbey satu sem da die kat utp..aku mmg kenal sgt ngn mamat tuh. dan mmg da rmai yg tw psl mende nih, especially coursemate dier.. isk2.. dapat tahu briter tuh, hati aku maken gundah... dah la paper thermo x lepas lg, bimbang gak klw bende yg samer terjadi kat aku.. hukhuk.. stelah membzkn dri ngn soklan2 pass year paper thermo, aku tros luper pasal td.. mmg x igt lgsung lah...lbey2 lg ble da sembreak.. ngee2.
lepas sem break, aku pon kembali meneruskan perjuangan kat utp tercinta... hari ni hari jumaat bersamaan 29/1/2010... time balik dr smayg jumaat, aku nmpak mamat tu naek moto otw balik ke hostel.. so, akupon termenong seketike... x tw nk ckp aper.. tp dalam hati tuhan jer tw.. kenape sampai jd cmni... knape mesti hidup dalam penipuan?... klw anda bagaimane? x rse sengal ker.. 
aku kat SeiNdaH BiCara nih, bukan nk kutuk sesaper la..tujuan aku buat blog nih, just nk share ape yg aku rse penting.. aku bukan budak cemerlang.. aku ni biase2 jer,, x layak pon nk ckp mende2 gini... tp aku nk berpesan la kat sni.. especially kat mamat tu.(kle die bace blog ni la).. tolong.. tolong.. dan tolong jujur pd dri anda... jgn sbb kte pentingkn dri sndri kte sanggup tipu mak ayah kte, kte tipu family kte.. status sbagai student utp, mmg gah.. tp pk la balik.. tujuan kte kat sni bukan utk bermegah2... utk menimba secebis ilmu kurniaan tuhan.. dan andai kate kte kecundang, bangkit smule.. tp jgn tipu dri sndri.. pd aku x salah klw kne buang u, tp cari alternatif laen... sambung blaja kat mner2 u atau kolej..  cube pikir balik, klw kte tros mnipu dri.. ble sampai msenyer member2 kte grad, kte cmner? ish2.... jgn bazirkan usia anda.. hukhuk.. 
aku mintak maaf klw ader yg trase... sekian~

~ jujur la pd drimu ~

2 comments:

pESAwah said...

isk..satu sem waste kat sini? kalau aku, aku dah carik keje daa..misti bnyk duwet dapat..kui3x


anyway agree with ya sipi~

hasifi b hasnan said...

huhu.. tu la.. entahlah.. smoge 'beliau' sedar...huhuk