Thursday, February 18, 2010

ngntok la kelas pagi2..hukhuk

salam/hello...
    sem ni da 6 sem aku kat utp.. tggl lg 4 sem aku kat sni.. wow, da tue rupernyer aku ni kan..haha... dari first sem aku kat sni, sampai la ari ni, byk yg aku da lalui.. sdikit sbyk, aku pon turut berubah mengikut persekitaran kat cni.. tp dalm byk2 bende yg berubah, satu jer yg kekal dlm dri aku, sejak aku tadika sampai la aku berumur 21 skrg ni.. iaitu... malas bgn pagi.. hahaa.. so, relate ngn topik kiter ari ni... aku dgn bebesar ati nk share tips cmner nk bgn pg.hehee.. bia pon aku x slalu bgn pagi...  =)

tip bgn awal..
  •  Jangan tidur larut malam...... tido lambat? haha, itu feveret aku tu.. tp x la lmbt mner..dalm kol 2pg la.. ok la kn.. x la lmbt mner.. hehe.
  • Pasang alarm ganda.....maksudnyer, utk menjayekn misi bgn pagi tu, klw boley pasang la alarm byk2.. haha.. lagi byk lagi bagus...
  • mintak member kajotkn..... ni hanye berkesan klw rumate kite tu jenis yg bgn awal.. klw die pon same spesies ngn kiter.. haha.. luperkn je la...
  • Tidurlah di ruang yang terkena sinar matahari pagi.... pd ak la.. kaedah ni hanye berkesan utk mreke2 yg ader kelas kol 10 pagi la.. klw kelas kol 8 pg cm aku... x gi kelas la jwbnyer.. hehe
  • Carilah tempat tinggal yang jauh dr kelas.. cntohnyer, ( utk utpian tw) klw kelas korg sem ni kat poket c, korg duduk la kat v6... haha.. mmg stgh jam awal korg kne grak.. haha
ha, tu beberape tips dr aku.. yg mne bergune tu ikot la.. tp aku x jamin keberkesanna nyer.. sbb aku pon slalubgn lmbt.. hahaa..~
~ hehe..~

5 comments:

limauais said...

ish2..xbek tido byk2..
contohilah aku,tido "secukup rasa"..
hahaha..

sipisenan said...

hehee.. baeklah..

anies said...

pkul 2 pg tu kire tido lmbt jugak lar tu..
huhuw.
tips yg sgt2 bgos..

Kaseh Esmiralda said...

tips kau mmg terbaik dari ladang... bleh dipraktikkan ni... ;p

sipisenan said...

anies n esmiralda : thanks.. hehe